Ledare nummer 5-07

1 maj, 2007

Den 8 mars firade jag i år på IDAS-projektets Grande Finale i Blå hallen tillsammans med fler än 400 representanter för landets universitet och högskolor inklusive 25 rektorer och inte mindre än två ministrar. Det var mäktigt att känna att så många samlats för att fira ett modernt synsätt på professionellt akademiskt ledarskap. För även om IDAS framgångsrika syfte varit att stärka kvinnors ledarskap i högskolan så måste det sägas att den syn på ledarskap som IDAS representerar inte bara stärker kvinnor utan det akademiska ledarskapet som helhet.