Bevakar högskolan
Sök
Stäng denna sökruta.
Bevakar högskolan
Sök
Stäng denna sökruta.
Det här innehållet kommer från vår tidigare hemsida och kan därför se annorlunda ut. Vi ber om överseende med detta.

Utlandsstudenter kan rekryteras med marknadsföring och stipendier

Gemensam marknadsföring av Sverige som studiedestination, snabbare antagningsprocess och visering samt satsning på sociala medier är några viktiga faktorer för rekrytering av utom europeiska studenter sedan studieavgifter införts. Det framkom under ett seminarium som SUHF:s expertgrupp för avgiftsfrågor arrangerat i Stockholm i september.

16 december, 2011
Universitetsläraren

I VÄNTAN PÅ Högskoleverkets uppföljning av avgiftsreformen, som kommer senare i höst, hade SUHF, Sveriges universitets och högskoleförbund, genomfört en egen enkät. Den besvarades av de 33 av förbundets 40 medlemmar som har tredjelandstudenter, det vill säga studenter utanför EES och Schweiz, de som från och med i år måste betala för att få studera i Sverige.

Universitetsläraren
Universitetsläraren utformas enligt journalistiska principer och följer mediebranschens publicitets- och yrkesetiska regler. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, fackförbundet SULF.
Ämnen i artikeln:
Dela:
Debatt och krönikor

Per-Olof Eliasson

Per-Olof Eliasson-kronika

Skicka din debattartikel till redaktionen@universitetslararen.se

Senaste numret
Tidningsarkiv
Nummer 2, 2024
Nummer 1, 2024
Nummer 6, 2023
Nummer 5, 2023