CHRISTINA HÖIJER NY EKONOMIANSVARIG

1 juli, 2002

Christina Höijer är ekonomansvarig på SULF:s kansli från 1 maj. Hon efterträder Irma Holmberg, som går i pension sista april, efter mer än 25 år på SULF.
Christina Höijer kommer närmast från Sveriges Advokatsamfund i Stockholm, där hon arbetat som assistent till ekonomichefen.
Hon har arbetat med ekonomi och redovisning i många år, bland annat på
Lions och på ett dataföretag.
Men hon började som fastighetsmäklare. Tillsammans med sin syster övertog hon föräldrarnas företag och var egen företagare under ett antal år.
– Vi arbetade mest med affärsrörelser och mindre med fastigheter.
Hon är född och uppvuxen i Vasastan i Stockholm. Numera bor hon med sin man i ett radhus utanför centrum. Hon har två vuxna barn, båda jurister.
På sin fritid åker hon gärna till stugan norr om Norrtälje.
– Jag tycker om att vara ute i naturen, att gå i skog och mark.
Men hon är också road av katter, konst och golf.
Christina Höijer ser fram emot sitt nya jobb.
– Det känns roligt och stimulerande att byta arbetsmiljö.