Stolta forskare gick i Prideparaden

SULF deltog den 1 augusti för första gången i Prideparaden i Stockholm.

26 augusti, 2015
Kattis Haage
Under parollen ”Stolta forskare” gjorde SULF debut i Prideparaden tidigare i sommar.

– Det var väldigt roligt att gå i paraden med SULF, fantastiska färger, vänliga människor och framför allt: att stå upp för något viktigt, säger SULF-medlemmen Johnny Panrike.

Prideparaden lockade uppskattningsvis en halv miljon åskådare som stod längs hela paradvägen från Hornsgatan till Östermalms IP. SULF gick tillsammans med Saco och andra Sacoförbund.

– Tack till medlemmarna som kom och hjälpte oss att bära banderollen och dansa i sambatakt hela vägen. Vi gick tillsammans för att alla ska kunna vara sig själva på sitt arbete, säger Ulrika Herstedt, som samordnat SULF:s deltagande.

Kattis Haage