Unik motionslösning i Lund

Det är en unik lösning att Lunds universitet har skapat en egen stiftelse för anställda och studenters motionsidrott. Det framgår av Universitetslärarens sammanställning över hur man har löst frågan vid övriga universitet. De flesta universitet har ingen egen motionsverksamhet. Den som finns organiseras oftast av studenterna i ideella idrottsföreningar, ibland tillsammans med universitetet.

20 april, 2015
Björn Forsberg

Det är en unik lösning att Lunds universitet har skapat en egen stiftelse för  anställda och studenters motionsidrott. Det framgår
av Universitetslärarens sammanställning över hur man har löst frågan vid övriga universitet. De flesta universitet har ingen egen motionsverksamhet. Den som finns organiseras oftast av studenterna i ideella idrottsföreningar, ibland  tillsammans med universitetet.

Karlstads universitet

Örebro universitet

Uppsala universitet
Ideell sammanslutning